Seminţele de cânepă – elimină stresul şi ne menţin în formă

8

Am stabilit cu voi săptămâna asta că stresul poate fi eliminat cu ceaiuri, cafea, mişcare şi mult somn. Eu vă propun astăzi un nou remediu dat de seminţele de cânepă.

Seminţele de cânepă reprezintă baza unui regim alimentar sănătos şi sunt unele dintre cele mai hrănitoare alimente. Au un gust plăcut, asta dacă vă place să consumaţi seminţe de floarea-soarelui sau seminţe de pin.

Ce conţin seminţele de cânepă

În comparaţie cu seminţele de in, dovleac, susan sau soia, seminţele de cânepă au o valoare nutriţională mult mai apreciată.
Conţin:

  • acizi graşi esenţiali (omega 6 şi 3), importanţi pentru curăţarea vaselor de sânge. În plus, aceşti acizi previn apariţia bolilor cardiovasculare
  • proteineSeminţele de cânepă – elimină stresul şi ne menţin în formă
  • vitamine
  • minerale (calciu, magneziu, fier şi potasiu)
  • enzime
  • fibre
  • antioxidanţi (vitamina E)
  • fitonutrienti

Beneficii pentru minte şi corp

Seminţele de cânepă:

  • combat stresul
  • au un indice glicemic scăzut şi tocmai de aceea sunt indicate persoanelor care suferă de diabet
  • sunt indicate gravidelor întrucât acizii graşi esenţiali sunt necesari dezvoltării armonioase a copilului
  • dacă vreţi să deveniţi vegetarieni, atunci semințele de cânepă vin în ajutorul vostru. Ele suplinesc aportul de proteine pe care îl aduce consumul de carne.
  • îmbunătăţesc tranzitul intestinal
  • reduc nivelul de colesterol
  • întăresc sistemul imunitar

Seminţele de cânepă – elimină stresul şi ne menţin în formăAstea sunt cele mai importante beneficii ale seminţelor de cânepă. Eu însă le consum cu regularitate (o dată la două zile, în jur de 20 de grame, la micul dejun, amestecate cu fulgi şi lapte) pentru sănătatea pielii. Datorită aportului mare de acizi graşi, seminţele de cânepă flexibilizează textura epidermei, regenerează celulele moarte, dar au şi proprietăţi antivirale, antifungice şi antibacteriene.

 Şi încă ceva foarte important: cânepa are singura sămânţă comestibilă care conţine acid gamma-linolenic, benefic în tratarea simptomelor premenstruale şi ale menopauzei.

Cum se consumă

Vă recomand să consumaţi seminţele de cânepă la micul dejun sau la serviciu în pauza de masă, atunci când simţiţi nevoia să ciuguliţi ceva mai consistent. Sunt excelente de adăugat în forma lor clasică, dar şi tip pastă în salatele de fructe sau legume.

Obișnuiți să consumați semințe? Vă place gustul lor?

sursa foto: http://wondergressive.wordpress.com