V-aţi gândit să includeţi în dieta voastră şi algele marine?

4
algele marine

Algele marine pot părea ușor greoaie la început, atât din cauza gustului, cat și a mirosului, dar sunt excelente pentru sănătatea voastră.

Nu ştiu dacă v-a trecut până acum prin gând să recurgeţi şi la alimente care nu sunt chiar pe placul tuturor, însă eu am trecut la experimente: ieri am testat algele marine verzi (sunt şi alge marine roşii, dar şi brune), în combinaţie cu paste şi piept de pui dulce în coji de lămâie (un deliciu).

Algele marine nu sunt o delicatesă pe care să o serviţi săptămânal şi nici în combinaţii diverse (vă recomand ca garnitură fie pastele, fie orezul), însă conţin atât de multe elemente de care corpul nostru are nevoie încât nu aveţi cum să le neglijaţi.

Algele marine sunt bogate în proteine, carbohidraţi, grăsimi, săruri minerale şi vitamine.

Marea lor calitate este conţinutul bogat de compuşi minerali care acţionează împotriva procesului îmbătrânirii întregului organism, vă energizează şi vă protejează de răceli şi infecţii.

Şi dacă sunteţi puse pe slăbit e bine să ştiţi că algele marine, datorită conţinutul ridicat de iod, ajută la echilibrarea metabolismului, la menţinerea greutăţii şi la regenerarea celulelor organismului.

De ce? Pentru că algele marine au un efect energizant asupra ficatului ceea ce face ca toxinele să fie eliminate mult mai uşor, organismul să scape de sub stresul zilnic, iar afecţiunile pielii, precum iritaţiile şi alergiile, să se calmeze.

Şi ceva care o să vă bucure: algele marine induc senzaţia de saţietate foarte rapid, în timp ce aportul caloric este scăzut. Consumul algelor încurajează organismul să elimine surplusul de grăsime, fiind în acelaşi timp un energizant uşor de asimilat. O cură de alge diminuează stratul adipos şi creşte fermitatea şi elasticitatea pielii, fără efecte secundare asupra sănătăţii.

Le puteţi include în salate, în supe şi ciorbe, cereale, antreuri, dar şi în mâncăruri cu orez şi ardei iute şi cărniță de pui sau de porc.