Alimentele care ne fortifică organismul în sezonul rece

1

La jumătatea lunii octombrie încep să fac liste cu produsele alimentare pe care trebuie să le consum odată cu venirea sezonului rece.

Şi asta ca să mă asigur că organismul meu primeşte doza necesară de vitamine, proteine, minerale, carbohidraţi şi fibre de care are nevoie pentru a trece cu bine de lunile reci ale toamnei şi iernii.

Aşadar, trebuie să ne asigurăm că din alimentaţia noastră nu lipsesc:

–          fructele (banane, ardei, portocale, mere, avocado, kiwi, coacăze, lămâie, ananas, grepfruit);

–          legumele (cartofi dulci, morcovi, dovlecei, fasole, linte);

–          cerealele (integrale, din orz sau ovăz);

–          seminţele de dovleac, in, nucile şi alunele

–         lactatele (laptele, brânza de vaci şi iaurtul – ATENŢIE ! să nu fie produse cu un conţinut ridicat de grăsime, întrucât acestea contribuie la dezvoltarea bacteriilor şi a viruşilor)

–          carnea (de pui, de curcan, de vită şi peşte)

–          ouăle

–          ceapa şi usturoiul (vă vor face mult mai rezistenţi la răceli)

De asemenea, în sezonul rece este bine să consumăm la fel de multe lichide ca pe timpul verii (2 litri de lichide/zi), numai că de această dată trebuie să ne asigurăm că le consumăm cât mai calde. Vă recomand ceaiurile de soc şi tei care vă vor relaxa şi vor ţine departe de voi şi virozele respiratorii.

Iar doza zilnică de cafea trebuie redusă în această perioadă. Eu mă limitez la o ceaşcă mică de cafea dimineața, după micul-dejun.