Regim de detoxifiere – Partea I

1

A trecut și vara și concediul, dar au trecut și excesele alimentare pe care ni le-am permis cu îngăduință. Acum că ne-am întors la activitățile noastre zilnice trebuie să fim plini de energie. Măcar până la următoarea vacanță. Și cum facem asta? Apelăm la un regim de detoxifiere. Adică ne întoarcem la natură, legume și fructe.

  Sunt bio, sănătoase și delicioase. Eu vă sfătuiesc să dați chiar și o fugă până la piață. Să le mirosiți, să le degustați și, de ce nu, să le negociați.

 Pe lista fructelor mele preferate se află strugurii. Nu știu cât de mult vă dați voi în vânt după ei, dar tot ce pot să vă spun este că sunt o mică comoară.

Sunt bogați în vitaminele B1, B2 și B6, dar și în vitaminele C și K. Dacă îi consumați cu moderație, (atenție: strugurii au un conținut mare de zahăr și odată consumați zilnic vă pot modifica greutatea) strugurii vă vor întări sistemul imunitar și chiar vor lucra împotriva îmbătrânirii premature a pielii. Știați asta?

 Mai sunt și merele. Eu una le prefer pe cele Golden sau pe cele acre, din curtea bunicilor. Cert este că au multă vitamina C care ne protejează oganismul de viruși și bacterii și ajută la digestie. Ca să nu vă mai spun că sunt indicate de medici pentru a preveni cancerul de sân sau de colon, dar și pentru a ține sub control colesterolul.

 Știm cu toții că nu a fost un an roditor și tocmai de aceea și prețul legumelor a crescut de la o lună la alta. Dar trebuie să ne facem loc în frigider pentru roșii, vinete și sfeclă roșie. 

   Roșiile sunt foarte bogate în minerale și vitamine. Numai gândindu-mă la ele mi s-a făcut poftă de o salată asortată, peste care să adaug două felii de lămâie și ulei de măsline.

  Pe lista cu alimente care ne energizează în această lună mai este și sfecla roșie, recomandată mai ales în cazurile de anemie și boli grave de plămâni. Consumată în fiecare zi, sfecla roșie îmbunătățește metabolismul, normalizează tensiunea și ne împrospătează tenul. Cred că v-am atras atenția.

 Și închei cu preferatele mele, vinetele. Consumate  sub orice formă doriți – coapte, salată, tocăniță – vinetele ne mențin inima sănătoasă și ne îmbunătățesc sistemul imunitar, printr-o gamă completă de antioxidanți.

Ce spuneți, dăm o fugă până la piață?