Seminţele de floarea-soarelui

7

Seminţele de floarea-soarelui Seminţele de floarea-soarelui sunt bogate în vitaminele E, D, B1, B3, B5, B6, în acid folic, minerale, precum magneziu, seleniu, mangan, fier, cupru, calciu şi fosfor, în fitosteroli (care reduc nivelul de colesterol în sânge), în fibre, proteine şi grăsimi sănătoase. Tocmai de aceea, se zice că  seminţele de floarea-soarelului sunt o reală sursă de şanătate pentru organismul nostru.

Trebuie să ştiţi că 90% din grăsimile care se regăsesc în seminţele de floarea-soarelui sunt extrem de bune pentru circulaţia sângelui şi pentru inimă.

Beneficii pentru organism

  • ajută la reglarea digestiei
  • reduc nivelul de stres şi oboseală
  • previn durerile de cap, migrenele, stările de ameţeală
  • ţin colesterolul sub control
  • luptă împotriva răcelilor de sezon
  • regenerează celulele moarte
  • elasticizează ţesuturile
  • previn formarea cheagurilor de sânge şi a bolilor cardiovasculare
  • joacă un rol anticancerigen

Atenţie însă: 100 gr de seminţe de floarea-soarelui conţine în jur de 500 de kcal, la fel de mult ca o ciocolată.

Cum trebuie consumate

Seminţele de floarea-soarelui trebuie consumate crude şi nu prăjite, întrucât prin ardere se pierd multe din calităţile nutritive şi se formează substanţe toxice.

 Le puteţi adăuga dimineaţa la cereale, le puteţi consuma la serviciu şi chiar seara în loc de o gustare pe fugă. Le puteţi mânca în combinaţie cu fructele voastre preferate, atâta timp cât şi acestea din urmă sunt crude şi proaspete. Eu prefer să le savurez seara, dupa ce imi fac si programul de mișcare. În acest fel imi ajut organismul să se recupereze dupa efort și îl pregătesc pentru o nouă zi de muncă.

Pentru seminte de floarea soarelui si alte tipuri de seminte crude puteti intra aici.

Sunt seminţele de floarea-soarelui pe placul vostru sau preferaţi alte tipuri de seminţe?